BYD Yangwang U9: Mașina care face gravitația să pară opțională
Când vine vorba de inovație în industria auto, chinezii de la BYD ne-au obișnuit să gândim diferit.
Dar noul lor supercar electric, Yangwang U9, duce conceptul de "gândire outside the box" la un nivel cu totul nou - la propriu. Într-o lume în care majoritatea producătorilor se concentrează pe autonomie și accelerație, BYD a decis să-și facă mașina să... sară.
Săritura în viitor
Nu, nu citiți greșit. Yangwang U9 chiar poate să sară, și nu vorbim despre hopuri mici. Datorită unui sistem revoluționar de suspensie activă, acest supercar futurist poate efectua salturi controlate de până la șase metri lungime. Este ca și cum cineva ar fi combinat un supercar cu un kangur bionic, iar rezultatul este la fel de spectaculos pe cât sună.
"Când am văzut prima dată demonstrația, am crezut că e trucată", spune Li Wei, jurnalist auto din Shanghai. "Apoi am realizat că tocmai am fost martor la ceva ce va rescrie regulile jocului în industria auto."
@BYD Yangwang
Mai mult decât un truc de marketing
Dar să nu vă lăsați păcăliți - Yangwang U9 nu este doar un număr de circ pe roți. Sub caroseria sa sculpturală se ascunde un sistem de propulsie electric care ar face și Tesla să roșească. Patru motoare electrice lucrează în armonie pentru a produce 1.287 CP - suficient cât să propulseze mașina de la 0 la 100 km/h în doar 2,36 secunde.
Și aici vine partea interesantă: întreaga tehnologie de săritură nu este doar pentru spectacol. În țări cu infrastructură rutieră precară, precum România, abilitatea de a "sări" peste obstacole ar putea fi diferența dintre o călătorie lină și o vizită costisitoare la service.
Prețul inovației
La 1,68 milioane de yuani (aproximativ 235.000 de dolari), Yangwang U9 nu este pentru oricine. Dar nici nu pretinde că ar fi. Este o demonstrație de forță tehnologică, un manifest pe roți care spune lumii că viitorul mobilității nu trebuie să fie plictisitor.
Dincolo de hype
În timp ce internetul se va umple de meme-uri cu "mașina care sare peste gropile din București", realitatea este că BYD face un statement puternic aici. Într-o industrie dominată de tradiție și conservatorism, ei au avut curajul să gândească diferit. Foarte diferit.
Yangwang U9 nu este perfect - autonomia de 465 kilometri este decentă, dar nu extraordinară pentru un vehicul electric modern. Însă poate că asta nu contează atât de mult când mașina ta poate efectiv să sară peste problemele pe care alte vehicule trebuie să le ocolească.