Astăzi, elevii de clasa a VIII-a susțin proba la Limba și Literatura Română în cadrul simulării Evaluării Naționale 2025
Simularea Evaluării Naționale 2025 a început astăzi, 17 martie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Examenul se desfășoară în toată țara, elevii având ocazia să își testeze cunoștințele înaintea examenului propriu-zis din vară.
Următoarele probe vor avea loc pe 18 martie (Matematică) și 19 martie (Limba maternă), iar rezultatele vor fi comunicate pe 31 martie.
Elevii susțin prima probă a simulării
Astăzi, elevii de clasa a VIII-a susțin proba scrisă la Limba și literatura română în cadrul simulării Evaluării Naționale 2025. Examenul a început la ora 09:00, iar elevii au la dispoziție două ore pentru a rezolva subiectele. Această simulare este organizată de Ministerul Educației și are rolul de a familiariza elevii cu atmosfera și structura examenului oficial pe care îl vor susține în luna iunie.
Proba de Limba și literatura română testează atât competențele de înțelegere a textului, cât și capacitatea elevilor de a analiza și redacta compuneri argumentative sau creative. Conform primelor informații, subiectele includ atât texte literare, cât și nonliterare, cerințele fiind structurate pentru a evalua abilitățile de interpretare, gramatică și exprimare coerentă.
Reguli stricte și desfășurare fără incidente majore
Simularea Evaluării Naționale se desfășoară conform unor reguli stricte, similare celor din examenul final. Elevii nu au voie să intre în sălile de examen cu telefoane mobile sau alte materiale ajutătoare, iar lucrările sunt redactate exclusiv cu cerneală albastră.
Potrivit reprezentanților Ministerului Educației, până în acest moment nu s-au semnalat incidente majore.
„Ne dorim ca această simulare să fie o experiență utilă pentru elevi, să îi ajute să își corecteze greșelile și să își îmbunătățească performanțele până la examenul final”, a declarat un oficial al ministerului.
Ce urmează după proba de astăzi?
După proba la Limba și literatura română, simularea va continua marți, 18 martie, cu examenul la Matematică, una dintre cele mai dificile probe, conform opiniilor elevilor. Pe 19 martie, elevii care studiază în limbile minorităților naționale vor susține și proba la Limba maternă.
Rezultatele vor fi publicate pe 31 martie și, conform regulilor stabilite de Ministerul Educației, acestea nu vor fi trecute în catalog, ci vor avea un rol orientativ. Profesorii vor analiza performanțele elevilor și vor adapta metodele de pregătire în funcție de dificultățile identificate.
Reacții și impresii
Elevii și profesorii sunt deopotrivă interesați de rezultatele acestei simulări. Mulți elevi consideră că acest test îi ajută să își gestioneze emoțiile și să se familiarizeze cu atmosfera unui examen real.
„Este un exercițiu bun pentru noi. Ne obișnuim cu presiunea timpului și cu tipurile de subiecte. ”, a spus un elev la intrarea la examen.
Profesorii subliniază importanța simulărilor pentru evaluarea progresului școlar.
„Prin aceste teste, elevii își pot da seama unde mai au nevoie de pregătire. De asemenea, este un prilej pentru noi, profesorii, să vedem ce dificultăți întâmpină și să intervenim pentru a-i ajuta să obțină rezultate cât mai bune la examenul final”, a explicat un cadru didactic.
Simularea Evaluării Naționale 2025 reprezintă un moment esențial în pregătirea elevilor pentru examenul real, oferindu-le nu doar o verificare a cunoștințelor acumulate, ci și un antrenament psihologic pentru gestionarea emoțiilor și a presiunii timpului. Astăzi, prima probă – cea de Limba și literatura română – este în plină desfășurare, iar primele reacții indică subiecte accesibile, dar și cerințe care testează atenția la detalii și capacitatea de argumentare logică. De exemplu, una dintre cerințele frecvente în ultimii ani a vizat redactarea unui text argumentativ despre importanța lecturii sau rolul educației în formarea unui individ responsabil.
În zilele următoare, urmează proba de Matematică, considerată cea mai dificilă de către elevi, unde vor trebui să rezolve exerciții ce vizează atât algebra, cât și geometria, și proba la Limba maternă pentru elevii care studiază în școli cu predare în limbile minorităților naționale. Profesorii recomandă ca elevii să trateze această simulare cu seriozitate și să analizeze cu atenție corecturile primite pentru a identifica punctele slabe și a-și adapta strategia de învățare.
Experiența simulării le permite elevilor să înțeleagă mai bine unde greșesc și cum își pot îmbunătăți performanțele până la examenul din vară. Unii profesori susțin că diferențele de rezultate între simulare și examenul final pot fi semnificative, mai ales pentru cei care își intensifică pregătirea după această etapă. În anii precedenți, elevii care au analizat greșelile făcute la simulare și au lucrat suplimentar la punctele lor slabe au reușit să își crească notele cu cel puțin 1-2 puncte la examenul final, ceea ce poate face o diferență crucială pentru admiterea la liceul dorit.
(Sursa: Ministerul Educației, edupedu.ro)